1. Nasze Komunikaty
  2. Komunikaty
  3. Burmistrz Miasta i Gminy Pruszcz w dniu 23.07.2025 r....
Wróć do listy komunikatów

Burmistrz Miasta i Gminy Pruszcz w dniu 23.07.2025 r....

Burmistrz Miasta i Gminy Pruszcz
w dniu 23.07.2025 r. ogłasza pierwszy przetarg pisemny nieograniczony na sprzedaż działki nr 106/2 pow. 0,3190 ha obręb Wałdowo, Gmina Pruszcz.
Na podstawie art. 38 ust. 1 oraz art. 39 ust 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. 2024.1145) oraz § 6, § 16 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U.2021.2213)
Lp. Obręb, nr działki, KW Powierzchnia nieruchomości Opis nieruchomości Przeznaczenie nieruchomości i sposób jej zagospodarowania cena Termin zagospodarowania Termin wnoszenia opłat Informacje o przeznaczeniu
1 Wałdowo dz.nr.106/2
BY1S/00026840/1
brak wpisów w dziale III i IV KW
0.3190 ha
RIII b - 0,1390 ha
RIV a - 0,1800 ha
MPZP- symbol 12.27.MN/U w terenie zabudowy mieszkaniowej i usług 134.000,00 zł
+ 23 % VAT
7 dni od zawarcia umowy
Cena sprzedaży nieruchomości płatna jest przed zawarciem umowy w formie aktu notarialnego zbycie nieruchomości
Cena wywoławcza wynosi: 164.820,00 zł brutto
1.Wadium w wysokości 16.500,00 zł (słownie złotych: szesnaście tysięcy pięćset złotych 00/100) należy wpłacić w terminie do 20.08.2025 r. do kasy Urzędu Miasta i Gminy lub na konto Urzędu Miasta i Gminy w Banku Spółdzielczym w Pruszcz nr: 54 8170 0008 0000 0550 2000 0020
Oferty niezabezpieczone wadium nie będą rozpatrywane.
a) wadium wpłacone przez uczestnika, który wygrał przetarg zostanie
zaliczone na poczet ceny nabycia
b) wycofanie się uczestnika, który wygrał przetarg i odstąpił od podpisania umowy powoduje utratę wadium na rzecz sprzedającego
c) pozostałym uczestnikom wadium zwraca się w terminie 3 dni od zamknięcia przetargu,
2. Wymagania jakim powinna odpowiadać oferta
a) oferta pod rygorem nieważności powinna być sporządzona w formie pisemnej na załączonym formularzu udostępnionym na stronie internetowej www.bip.pruszcz.pl (załącznik nr 1),
b) wraz z ofertą należy złożyć dokumenty wykazujące uprawnienie osoby podpisującej ofertę do reprezentowania oferenta. Dokumenty te należy złożyć w odpowiedniej formie (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie).
c) oświadczenie Oferenta, że zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń (załącznik nr 2) udostępnione na stronie internetowej www.bip.pruszcz.pl
d) osoby fizyczne pozostające w związku małżeńskim i posiadające ustrój wspólności majątkowej - powinny dodatkowo złożyć pisemne oświadczenie współmałżonka, iż wyraża on zgodę na nabycie nieruchomości będącej przedmiotem przetargu.(załącznik nr 3) udostępnione na stronie internetowej www.bip.pruszcz.pl
e) kopię dowodu wpłaty wadium
f) oferty należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz nienaruszalność do terminu otwarcia ofert, opisanej: "Oferta w przetargu pisemnym nieograniczonym na sprzedaż działki nr 106/2 pow. 0,3190 ha obręb Wałdowo, Gmina Pruszcz
z dopiskiem: Nie otwierać przed godziną 9:00 dnia 27.08.2025 roku". Kopertę należy oznaczyć nazwą i adresem siedziby Oferenta oraz zaadresować: Urząd Miasta i Gminy Pruszcz, ul. Główna 33, 86-120 Pruszcz.
f) termin związania ofertą wynosi 30 dni, przy czym pierwszym dniem tego terminu jest dzień otwarcia ofert.
3. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert: Urząd Miasta i Gminy Pruszcz w terminie do dnia 27.08.2025 roku do godz. 8:30.
Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 27.08.2025 roku o godz. 9:00 w Urzędzie Miasta i Gminy Pruszcz ul. Główna 33, sala sesyjna II piętro. Otwarcie jest jawne dla oferentów.
4. Nabywca zobowiązany jest do pokrycia wszelkich kosztów związanych z nabyciem nieruchomości tj. koszty aktu notarialnego i wpis do Księgi Wieczystej.
Oferent, który wygra przetarg zobowiązany jest do podpisania protokołu z przetargu w terminie wyznaczonym przez Burmistrza Miasta i Gminy Pruszcz. Protokół stanowi podstawę zawarcia umowy notarialnej kupna-sprzedaży nieruchomości. Cena nieruchomości uzyskana w przetargu płatna jest przelewem przed podpisaniem aktu notarialnego.
5. Dodatkowe informacje dotyczące przetargu.
Oględzin nieruchomości można dokonać w godzinach pracy UG do dnia 20.08.2025 r. po wcześniejszym ustaleniu terminu pod nr. tel. (52) 562 43 23. Szczegółowe informacje można uzyskać w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy biuro nr 10.
Przy wyborze oferty Komisja Przetargowa kieruje się wysokością oferowanej stawki ceny.
Zastrzega się prawo do odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny, a także zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.