1. Nasze Komunikaty
  2. Komunikaty
  3. Ogłoszenie o przeprowadzeniu konsultacji społecznych...
Wróć do listy komunikatów

Ogłoszenie o przeprowadzeniu konsultacji społecznych dotyczących projektu mpzp Gminy Gorlice – miejscowość Klęczany

PGN.6721.1.2025                                                                                                                                Gorlice, dnia 07.11.2025 r.

 

OGŁOSZENIE

o konsultacjach społecznych dotyczących

projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Gminy Gorlice dla obszaru położonego w ‍miejscowości Klęczany

 

Na podstawie art. 17 pkt 11 i ‍13 i ‍art. 8h ust. 1 ustawy z ‍dnia 27 marca 2003 r. o ‍planowaniu i ‍zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z ‍2024 r. poz. 1130 ze ‍zm.), w ‍związku z ‍art. 67 ust. 3 pkt 2 ustawy z ‍dnia 7 lipca 2023 r. o ‍zmianie ustawy o ‍planowaniu i ‍zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z ‍2023 r. poz. 1688) oraz uchwały nr IX/70/25 Rady Gminy Gorlice z ‍dnia 21 lutego 2025 r. w ‍sprawie zmiany uchwały o ‍przystąpieniu do ‍sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Gorlice dla obszaru położonego w ‍miejscowości Klęczany, zawiadamiam o ‍konsultacjach społecznych dotyczących:

projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Gminy Gorlice dla obszaru położonego w ‍miejscowości Klęczany

w ‍dniach od ‍ 07.11.2025 r. do ‍05.12. 2025 r. w ‍siedzibie Urzędu Gminy Gorlice, ul. 11 Listopada 2, 38-‍300 Gorlice w ‍godzinach pracy urzędu oraz na ‍stronie internetowej Urzędu Gminy Gorlice: https://bip.malopolska.pl/uggorlice,m,414647,miejscowe-plany-zagospodarowania-przestrzennego-gminy-gorlice.html

 

Zgodnie z ‍art. 8g ust. 1 ustawy z ‍dnia 27 marca 2003 r. o ‍planowaniu i ‍zagospodarowaniu przestrzennym, interesariusze w ‍czasie konsultacji społecznych mogą składać uwagi do ‍Wójta Gminy Gorlice, na ‍piśmie utrwalonym w ‍postaci papierowej lub ‍elektronicznej, w ‍tym ‍za ‍pomocą środków komunikacji elektronicznej, w ‍szczególności poczty elektronicznej, na ‍formularzu w ‍postaci papierowej lub w ‍formie dokumentu elektronicznego. Formularz dostępny jest:

  • w postaci papierowej w ‍Urzędzie Gminy Gorlice,
  • w formie elektronicznej w ‍BIP Urzędu Gminy Gorlice lub ‍pod ‍adresem:

https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/formularz-pisma-dotyczacego-aktu-planowania-przestrzennego.

 

Zgodnie z ‍art. 8g ust. 2 ustawy z ‍dnia 27 marca 2003 r. o ‍planowaniu i ‍zagospodarowaniu przestrzennym uwaga do ‍projektu planu miejscowego powinna zawierać: imię i ‍nazwisko albo ‍nazwę oraz ‍adres zamieszkania albo ‍siedziby, oraz ‍adres poczty elektronicznej, o ‍ile ‍interesariusz taki ‍posiada. Ponadto interesariusz powinien wskazać, czy ‍jest ‍właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej uwagą oraz ‍może podać dodatkowe dane do ‍kontaktu, takie ‍jak adres do ‍korespondencji lub ‍numer telefonu. Uwagi należy składać do ‍Wójta Gminy Gorlice najpóźniej do ‍dnia 05.12.2025 r.

 

Zgodnie z ‍art. 8i ust. 1 pkt 2 ustawy z ‍dnia 27 marca 2003 r. o ‍planowaniu i ‍zagospodarowaniu przestrzennym, spotkania ‍otwarte poprzedzone prezentacją projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, odbędą się w ‍dniach 14.11. 2025 r. i ‍21.11.2025 r. o ‍godzinie 15:45 i ‍będą prowadzone za ‍pomocą środków porozumiewania się na ‍odległość, zapewniających jednoczesną transmisję obrazu i ‍dźwięku, w ‍sposób umożliwiający zadawanie pytań w ‍formie zapisu tekstowego. Linki do spotkań zostaną zamieszczone na BIP na godzinę przed rozpoczęciem danego spotkania.

 

Zgodnie z ‍art. 8i ust. 1 pkt 4 ustawy z ‍dnia 27 marca 2003 r. o ‍planowaniu i ‍zagospodarowaniu przestrzennym, interesariusze mogą wypełnić ankietę, która jest dostępna:

  • w postaci papierowej w ‍Urzędzie Gminy Gorlice,
  • w formie elektronicznej w ‍BIP Urzędu Gminy Gorlice.

Wypełnioną ankietę w ‍postaci papierowej należy złożyć do ‍Wójta Gminy Gorlice najpóźniej do ‍dnia zakończenia konsultacji ‍społecznych.

 

Jednocześnie na ‍podstawie art. 39 ust. 1 pkt 2, art. 46 pkt 1 i ‍art. 54 ust. 2 i ‍3 ustawy z ‍dnia 3 października 2008 r. o ‍udostępnianiu informacji o ‍środowisku i ‍jego ochronie, udziale społeczeństwa w ‍ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na ‍środowisko (t. j. Dz. U. z ‍2024 r. poz. 1112 ze ‍zm.) w ‍powiązaniu art. 17 pkt 11 i ‍13 i ‍art. 8h ust. 1 ustawy z ‍dnia 27 ‍marca 2003 r. o ‍planowaniu i ‍zagospodarowaniu przestrzennym zawiadamiam o ‍możliwościach zapoznania się z ‍projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z ‍prognozą oddziaływania na ‍środowisko w ‍miejscu i ‍terminie prowadzenia konsultacji społecznych, gdzie dokumenty te są wyłożone do ‍wglądu.

 

Zgodnie z ‍art. 39 ust. 1 pkt 3 ustawy z ‍dnia 3 października 2008 roku o ‍udostępnianiu informacji o ‍środowisku i ‍jego ‍ochronie, udziale społeczeństwa w ‍ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na ‍środowisko zawiadamiam, że ‍każdy może złożyć uwagi i ‍wnioski do ‍projektu w ‍zakresie ochrony środowiska. Organem właściwym do ‍rozpatrzenia uwag i ‍wniosków złożonych w ‍zakresie ochrony środowiska jest Wójt Gminy Gorlice. Uwagi mogą być wnoszone:

  • w formie pisemnej;
  • ustnie do ‍protokołu;
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez ‍konieczności opatrywania ich ‍kwalifikowanym podpisem ‍elektronicznym.

 

Wójt Gminy Gorlice

 

 

 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z ‍art. 13 ust. 1 i ‍ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i ‍Rady (UE) 2016/679 z ‍dnia 27 kwietnia 2016 r. w ‍sprawie ochrony osób fizycznych w ‍związku z ‍przetwarzaniem danych osobowych i ‍w ‍sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz ‍uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ‍ochronie danych), dalej RODO, oraz art. 8h ust. 1 ustawy z ‍dnia 27 marca 2003 r. o ‍planowaniu i ‍zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z ‍2024 r. poz. 1130 ze ‍zm.) w ‍powiązaniu z ‍art. 67 ust. 3 pkt 2 ustawy z ‍dnia 7 lipca 2023 r. o ‍zmianie ustawy o ‍planowaniu i ‍zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z ‍2023 r. poz. 1688), w ‍związku z ‍ogłoszeniem z ‍dnia .07.11.2025 r. o ‍konsultacjach społecznych dotyczących projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Gorlice dla obszaru położonego w ‍miejscowości Klęczany informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych zawartych we ‍wnioskach lub uwagach jest Gmina Gorlice, którą ‍reprezentuje Wójt Gminy Gorlice, ul. 11 Listopada 2, 38-300 Gorlice, tel. 18 534 62 00 lub 18 353 57 62, e-‍mail: urząd@gmina.gorlice.pl. Z ‍Inspektorem Ochrony Danych osoby, które złożyły wnioski lub uwagi w ‍toku procedury sporządzenia planu, mogą ‍skontaktować się drogą elektroniczną: iod@gorlice.pl lub pisemnie na ‍adres Administratora ‍danych.
  2. Dane osobowe osób, które złożyły wnioski lub uwagi w ‍toku procedury sporządzenia planu miejscowego, będą przetwarzane w ‍celu wypełnienia obowiązków prawnych wynikających z ‍ustawy z ‍dnia 27 marca 2003 r. o ‍planowaniu i ‍zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z ‍2024 r. poz. 1130 ze ‍zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rozwoju i ‍Technologii z ‍dnia 17 grudnia 2021 r. w ‍sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z ‍2021 r. poz. 2404) w ‍zw. z ‍art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
  3. Dane osobowe wnioskodawcy mogą zostać przekazane:
  4. organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub ‍działających na ‍zlecenie organów władzy publicznej, w ‍zakresie i ‍w ‍celach, które wynikają z ‍przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w ‍tym ‍urzędowi ‍wojewódzkiemu,
  5. innym podmiotom, które na ‍podstawie stosownych umów podpisanych z ‍Gminą Gorlice przetwarzają dane osobowe, dla ‍których Administratorem danych jest Wójt Gminy Gorlice, w ‍tym ‍do ‍biura projektowego.
  6. Dane osobowe osób, które złożyły wnioski w ‍toku procedury sporządzenia planu, będą przechowywane przez okres realizacji niniejszej sprawy oraz ‍przewidziany prawem okres archiwizacji.
  7. Podane we ‍wnioskach dane osobowe nie ‍będą wykorzystywane do ‍decyzji opartej na ‍zautomatyzowanym przetwarzaniu, w ‍tym ‍profilowaniu, ani nie ‍zostaną przekazane do ‍państwa trzeciego (poza obszar Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i ‍Lichtensteinu) lub organizacji międzynarodowej.
  8. Osoby, które złożyły wnioski w ‍toku procedury sporządzenia planu, mają prawo do:
  9. dostępu do ‍swoich danych oraz otrzymania ich ‍kopii,
  10. do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub ‍nieaktualne,
  11. do żądania usunięcia danych osobowych,
  12. do żądania ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  13. wniesienia skargi do ‍Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy przetwarzanie danych osobowych wnioskodawcy narusza przepisy RODO.
  14. Podanie we ‍wnioskach danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a ‍niepodanie ich jest równoznaczne z ‍niemożliwością rozpatrzenia wniosków do ‍planu.
  15. Zgodnie z ‍art. 8a ust. 1 ustawy z ‍dnia 27 marca 2003 r. o ‍planowaniu i ‍zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z ‍2024 r. poz. 1130 ze ‍zm.) w ‍związku z ‍art. 67 ust. 3 pkt 2 ustawy z ‍dnia 7 lipca 2023 r. o ‍zmianie ustawy o ‍planowaniu i ‍zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z ‍2023 r. poz. 1688), Wójt Gminy Kłoczew informuje również o ‍ograniczeniu prawa dostępu do ‍informacji o ‍źródle danych osobowych uzyskanych w ‍toku prowadzenia postępowań dotyczących sporządzania aktów planistycznych. W ‍związku z ‍przetwarzaniem danych osobowych, uzyskanych w ‍toku prowadzenia postępowań dotyczących sporządzania aktów planistycznych, o ‍których mowa w ‍ustawie o ‍planowaniu i ‍zagospodarowaniu przestrzennym, prawo, o ‍którym mowa w ‍art. 15 ust. 1 lit. g, RODO tj. PRAWO DOSTĘPU przysługuje, jeżeli nie ‍wpływa na ‍ochronę praw i ‍wolności osoby, od ‍której dane te ‍pozyskano.